Börja rida igen.

Jag har tjatat i säkert 5 år att jag saknar ridningen så mycket och att jag så gärna vill börja. Men inget händer, så idag intresseanmälde jag mig på min gamla ridskola där jag gick när jag var 14. Det var en himla bra ridskola, jag minns ärligt talat inte varför jag slutade.
Jag antar att tonårshormonerna gjorde andra saker mer spännande.

Men nu ska jag alltså upp i sadeln igen på riktigt och bli en bra ryttare, jag ser fram emot det oerhört mycket!


Jag försöker ta mig upp på Rexon i somras

Jag har ju haft tankar om att jag ska bli medryttare, men det är ett alldeles för stort ansvar att axla om man är så ringrostig som jag. Jag skulle rida hästen illa och det är varken bra för mig eller hästen.

Det lät som att det fanns en del platser kvar i de olika grupperna, så förhoppningsvis blir jag uppringd i veckan för att åka på provridning. Det ska bli så kul!

En anledning till att jag väntat är för att det är så dyrt. 3000 per termin, men nu kände jag bara "fuck it". Det är mitt intresse, det gör mig lycklig och är bra för kropp såväl som för själen. Då är det väl investerade pengar.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback