Förlovad.



Detta blev min försenade födelsedagspresent från Anna. Den är i vitguld och hon har en likadan i platina.
"För att jag vet att vi kommer hålla ihop livet ut." Jag började nästan böla. Nästan, om det inte hade varit för "Little big planet" som gick i bakgrunden där hennes gubbe pga en bugg såg ut att jucka frenetiskt på min, samt tidningspapperbläckfisken som guppade i bakgrunden.

En sak jag skäms lite att erkänna är att jag är heltorsk på förlovningar och bröllop.
En riktig jävla sucker för romantik. Jag hade lätt gått med på en fjortisförlovning för 5 år sedan om dåvarande killen gått ner på knä, lätt.

Idag vill jag givetvis förlova mig när jag och min partner menar allvar och gör det för att vi vet att vi vill leva livet tillsammans (som med mig och Anna), så det lär inte hända än på ett tag men jag längtar till den dagen i smyg.



Idag var jag hos Elin hela dagen, meningen var att vi skulle baka men istället blev det som alltid - mycket kaffe och mycket babbel.
Elin färgade min utväxt, numer tonar jag håret eftersom det är så mycket bättre än att hålla på och bleka, vilket egentligen är helt onödigt när man är så blond som jag - och resultatet blir precis lika bra.

Jag jobbar fram till den 26:e, dvs julafton och juldagen. Inget som stör mig då det är självvalt, jag jobbar hellre jul än nyår, dessutom kan jag ju ändå fira julen när jag kommer hem från jobbet.

Förövrigt har jag börjat läsa igen, det är ju helt fantastiskt! Jag hade glömt bort hur grymt det är att läsa böcker, how could I?!
Problemet är bara att jag läser ut böckerna så djävulusiskt fort att jag avverkar en bok i veckan, sedan kan det ta en evighet att hitta en ny jag fastnar för.

Så om någon därute läser detta inlägg och har någon bra, verklighetsbaserad bok ni kan rekommendera - hit me!

Förövrigt körde jag som en jävla gud idag. Hoppas att jag gör det på nästa uppkörning också.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback