Tips till er som vill gå hos psykolog.

(Längst ner)
Jaha, då var det renoveringsdags igen. Jag flyttar ju till min far på heltid, eller har gjort redan snarare (nej inga family issues bara praktiska skäl) så vi renoverar rummet hos honom.

Imorgon kommer min farbror och målar väggarna, i helgen ska det läggas klickgolv (jag vägrar linoleummattor) och sedan ska alla möbler flyttas in.

Om top of this ska jag även planera inför hela december med schemat, Göteborgsresor, fixa nyårsklänning, köpa julklappar, ta körkort och sist men inte minst träna så att all julmat inte resulterar i att jag ser ut så här efter nyår;


Missförstå mig rätt - jag älskar min kropp, men jag vill safea lite så jag kan moffa i mig så mycket julmat det bara går.

Jag, Anna och Robin skulle gå på bio imorgon - trodde jag, men det visade sig vara igår. Jag har helt enkelt för mycket i huvudet just nu, det är teoriplugg blandat med renoveringar och planering.

Jag kan också meddela för er som ännu inte redan svimmat av intresseöverbelastning att jag och min psykolog har börjat babbla i munnen på varandra - ett mycket gott tecken för er som inte visste det. Vi har så mycket att prata om att vi avbryter varandra = progress, vi jobbar på problemen.

Så till er därute som ger upp era psykologbesök efter två gånger därför att psykologen bara stirrar på er och yppar ca 2 ord på 40 min - ge inte upp, de gör det för att de måste få lite mer info om dig som person innan de kan komma med sina eminenta utlägg.
So hang in there, det går inte att avgöra om en psykolog passar en förrän man gått ett par gånger, men ett ganska enkelt sätt att utröna om psykologen passar just dig är om vederbörande lägger stor vikt på att älta din barndom såvida du inte själv tar initiativet till det = troligtvis ingen bra psykolog, det som hände i barndomen är svårt att påverka.
Vi behöver verktyg för att hantera det som sker i nuet och det vi har framför oss.

En psykolog som däremot lägger stor vikt på nuet och hur vi lär oss att arbeta med de problem vi har nu så att de inte uppstår i framtiden - det är en bra, troligtvis KBT-inriktad psykolog som kan vara klok att hålla fast vid - om ni trivs tillsammans givetvis!

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback