Portugal!

Nationaliteter jag traffat hittils;
Brazilien, Portugal, Tyskland, Finland, Frankrike, Argentina, Schweiz, Osterrike, USA, ganska spannande!
Anyway, nar jag kom hit pa onsdagen gick jag i princip bara och la mig, men forst shit-chattade jag med alla pa hostelet for att lara kanna folk lite, riktigt skona manniskor, de flesta backpackers.
Ar man pa hostel ar man aldrig ensam, bara om man vill, det ar skont att kunna valja.
Torsdagen: Det var da det var dags for min ridtur, jag kollade runt lite pa stan innan jag akte till Azambuja dar stallet lag.
Kom till en flaschig gard med massor av Lusitanohastar.
Sjalva ridturen var harlig men faktiskt ganska laskig. Jag red ett 5-arigt sto som kande alla mina svagheter i ridningen (det ar den del) och blev darmed ganska stirrig.
Jag hade inte sa mycket kontroll och han jag red ut med red en hingst som var helt spattig.
Det blev en kort galopp kan jag saga, och flera ganger var jag nara att ramla av.
En skon adrenalinkick med andra ord, turen blev dock lite kortare eftersom det borjade sporegna mot slutet = hastarna fick annu mer damp.
Mina kulinariska upplevelser pa torsdagen blev ingen hojdare, forst at jag en wrap som smakade bajs och nar jag kom tillbaka fran ridningen var jag helt utsvulten, sa jag tog det forsta jag hittade vilket var Subway.
Att den mackan blev acklig var iofs mitt eget fel, men jag blev i alla fall matt.
Sedan motte jag upp alla pa Hostelet, dar det ju alltid ar drag.
Jag drack en drink, sen blev det cola for mig resten av kvallen (boring me) men ni vet ju alla hur mina baksmallor blir och jag hade ju ett viktigt mission idag - shopping!
Trots mitt nyktra tillstand blev kvallen jattetrevlig, och vid 2 nar de andra gick ut krop jag ner i sangen.
I mitt dorm bor bara jag och en till, en socially awkward tysk och sitter och babblar pa skype och skriver powerpointpresentationer dagarna i anda.
Det anda han har sagt ar vilken sang som ar hans och att nar han bodde i bergen var de minsann 40 pers som fick dela pa en toa (ang att vi ar manga, framforallt tjejer som delar pa toan. LULZ)
I rummet bredvid bor 2 svenska tjejer och ett tyskt par. Den tyska killen ar ocksa ganska socially awkward. Nar jag kom pa onsdagen stod han inne pa toan som ligger bredvid min sovplats och ba:
"Euuhh I haveeu problem with my lense". Sa dar stod han och petade sig i ogat halva natten.
Lucky for me somnar jag valdigt latt sa det storde inte sa mycket.
Idag har jag shoppat heeela dagen! Jag blev alldeles till mig nar jag sag alla roliga affarer och de bra priserna sa jag har varit fullkomligt galen.
Sedan at jag lunch pa nagon turistrestaurang, jag at det basta Portugal har att erbjuda - Mushroomsteak, sa JAVLA gott, det ar helt enkelt en mor biff i en svingod svampsas. Nom nom.
Ikvall ska nagra i dormet ovanfor mig ha middag, och jag ska bidra med den svenska specialiten - smulpaj med vaniljglass, hoppas jag lyckas bara, har gjort det en enda gang i mitt liv typ.
Nu ar jag hur som haver hemma, jag mar fantastiskt bra, jag satt precis pa utegarden och malade naglarna for ikvall, for da ska vi ut, och da ska jag folja med.
Och just det, vadret - det ar runt 18 grader (well, alla har klar sig som det ar 30 minus med sina tjocka vinterjackor, jag struttar runt i shorts och solglajjer) och det regnar ibland, men det ar typ nagon duggskur da och da, i ovrigt ar vadret jatteskont har!
Hoppas ni far en underbar helg sa ses vi snart, puss pa er :)

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback