Dagens tankar.

Det enda jag kan tänka på idag är att jag vill hem och tvätta håret och måla om mina naglar.
Jag tvättar bara mitt hår ca 3 gånger i veckan, jag låter det bli lite lite fett innan jag tvättar det.
 
Det är för att jag inte vill övertvätta det så att hårkvalitén försämras och så att man kommer in i ett mönster där håret blir fettigt efter en dag.
En frisör sa till mig en gång: "Det absolut bästa hårinpackningen är att låta håret bli fett ibland"
 
Det ser dock inte så fräscht ut, men ofta hinner det aldrig bli särskilt greasy. Det är mer att det känns.
 
Det andra jag har funderat över är efter att jag läst Metro.
"Hetaste vinterhandskarna kommer från Mango" och så en bild på ett par helt fucking vanliga skinnhandskar.
Hetast hur? Kommer någon någonsin se den mikroskopiska lappen på sidan där det står "Mango"?
 
Då kan man lika väl gå till turistbutikerna i Gamla Stan och köpa ett par 99 kronor, precis samma kvalité som alla andra skinnhandskar.
Och de tre modelejonen som presenterades förstod jag inte heller.
1. En tjej i en svart tisha med YVSL-tryck och ett par batikfärgade brallor. Wow, så hippt. Eller?
2. Beoynces syrra i en blommig tantklänning, hon matchar så fantastiskt eftersom den svarta väskan går ihop med en svart rant på klänningen.
 
Inte för att jag är något modelejon men modevärlden är så pretto att jag kräks. Så länge man är känd/kreddig så kan man klä sig i ett nerbajsat långvårdslakan och ändå ses som innovativ och cool.
 
Nej.
 
 

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback