KBT-mail.

Då var första mailet ivägskickat till KBT-terapeuten. Det ska bli intressant. Antagligen lär det dröja en halv evighet att få svar, för jag misstänker att det regnar in mail nu, men jag skickade mitt tidigt på morgonen så förhoppningsvis är jag bland dem första som får svar.
 
KBT är en ganska konkret samtalsform där man fokuserar på nuet och hur man ska hantera de problem man har just nu, snarare än att blicka bakåt.
En mailkontakt kan vara användbar på det sättet att man kan gå tillbaka och läsa svaren.
 
Alla sätt är bra sätt. Det kanske ger resultat, vem vet?
 
På söndag fyller jag år. Jag känner mig ganska likgiltig inför min födelsedag. Folk har frågat vad jag önskar mig och helt ärligt så vet jag inte. Det blir väl middag och tårta, det viktigaste för mig är att familjen är samlad.
 
Idag känner jag mig alldeles darrig och svag, obehaglig känsla. Men jag lever, det är det viktigaste, då går faktiskt allt att ordna. Man måste bara hitta verktygen och samla styrka.
 
Ny design är på ingång förresten, då ska jag ägna mig lite mer åt bloggen, inte för att den är särskilt spännande att läsa, men det är min terapi, om jag inte får skriva blir jag knäpp.
 
Puss och kram på er.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback