Recension lösögonfransar.

Jag har använt lösögonfransar sedan i våras. Nu var jag alltså tvungen att ge upp dessa.
Anledningen är främst att det aldrig går att rengöra huden på ögonlocken ordentligt, så fort du närmar dig ögonfransarna måste man använda vatten och man får absolut inte gnugga ögonen.
 
Detta resulterar i att man alltid har sminkrester runt ögonen, hur mycket man än tvättar.
 
Kostnad: runt 1000kr, sedan 600-700 för påfyllning.
Hur ofta: Ca 3 gånger/vecka
Skötsel: Egentligen väldigt lite, det enda man behöver göra är att dra en mascaraborste igenom dem ibland.
Att tänka på: Man får inte använda oljebaserade produkter på fransarna, då lossnar limmet, därför måste man köpa en specialmascara utan olja. Du får inte gnugga ögonen, därför är det väldigt svårt att tvätta bort smink nära fransarna, enklast är att använda tops, men att få bort allt om man t.ex har målat en eyelinerrand är i princip omöjligt.
Positivt: Att alltid, alltid se ut som bambi. Sminkad eller ej är man alltid fint och de behöver i princip ingen skötsel.
Negativt: Det är dyrt, att inte kunna tvätta bort sminket ordentligt är inte bra för hyn och hur mycket man än pillar med tops vaknar man alltid med sminkkladd under ögonen som man inte får ur fransarna.
Det är också väldigt dyrk.
Rekommenderas för: Dig som använder måttligt med smink, helst inget alls.
Rekommenderas inte för: Dig som använder smink, framförallt eyeliner.
Varning: Fransarna kan snurra sig och vända sig inåt mot ögat och skava mot hornhinnan, väldigt obehagligt, då måste man ta en pincett och ta bort fransen omedelbart.
 
Själv har fransarna resulterat i en vagel och en röd och irriterad hornhinna för min del. Nu lägger jag ner, det var helt fantastiskt att kunna tvätta rent ögonen ordentligt på jag vet inte hur länge.
Nu blir det lösisar med lim när jag vill vara fin istället.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback