Späckat schema.

Jag gick från en lugn vardagslunk till ett fullspäckat schema, out of nowhere blev 3 kommande helger fullbokade, jag vet inte riktigt hur det gick till men så blev det.
 
Igår var jag med Anna och såg Snabba Cash 2, ingen feel good film men jag älskar Snabba Cash filmerna. En detalj som jag är särskilt förtjust i är att man väljer att låta karaktärerna prata på sina modersmål. En sydamerikan får prata spanska, en arab arabiska, en serb, serbiska osv.
I Amerikanska filmer spelar det ingen roll om Muhammad El Fadi är född, bosatt och befinner sig i Afghanistan, nog fan pratar han engelska med brytning. Med sin familj. Seems legit.
Likadant med alla ryska elakingar (för de är alltid ryssar) oavsett om de pratar med varandra så är det alltid engelska, det drar ner trovärdigheten så mycket.
 
Däremot gillar jag inte cliffhanger slut, jag är så nyfiken att det blir närmast plågsamt för mig. Hoppas det inte är den sista Snabba Cash filmen för då blir jag ledsen på riktigt.
 
Idag ska jag tuta förbi Carro efter jobbet för att laga middag och smida lite planer (vilka kan jag inte spoila ännu).
Bjuckar på en retrobild á 2006.
 

I övrigt står Gröna Lund, Kräftskivor, SPA och jobbrelaterade saker på schemat framöver.
 
Jag hoppas verkligen att jag kan skriva om en spännande kommande händelse här på bloggen snart (nej inte graviditet, giftermål eller dylikt)
 

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback