Året då tomten var packad.

Såhär på dagen D tänkte jag dela med mig av en liten anekdot från barndomen, Jag var själv för liten för att minnas detta men har fått det återberättat.
 
Detta året hade pappa fått tag på en tomte, det var hans polare som hade riktigt tomteskägg och allt, och som var en aning svag för alkoholhaltiga drycker.
Hur som helst, snubben var skön och vad skulle lura ungarna bättre än att pappa inte försvann i samband med tomtens ankomst, utan att han faktiskt satt kvar när tomten gjorde entré?
 
Som tack för hjälpen bjöd pappa tomtefar på en liten förfriskning innan det var dags för uppdraget.
Och entré det gjorde han - problemet var bara att det blev lite för mycket av det goda och tomten började, mitt i sitt uppdrag, sjunga snuskvisor och svära som en sjöman.
 
Vi ungar hajade ingenting av vad som pågick, vi var lyckliga över våra paket och såg inte de vuxnas försök att tona ner den högljudda - men väldigt glada tomten.
 
Så kan det gå, så ett tips till er andra om ni hyr in en tomte är att bjussa på belöningen efter och inte innan uppdraget.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback