Sjukling och nyårstankar.

Jag befinner mig hemma hos mamma. Fortfarande sjuk, men inte riktigt lika sjuk som i helgen.
 
Den här snön driver mig verkligen till vansinne, var jag än parkerar så kör jag fast. Där jag bor finns inga parkeringsplatser alls, utan de enda ställena man kan stå på är längs med trottoaren. Där är det oplogat och ligger stora vallar av tung snöslask.
 
Min bil stod på en väldigt fin plats, trots detta fick jag inte ut den imorse utan fick snorig stå och försöka gräva ut den.
 
Jag kommer hädanefter att ställa mig långt hemifrån, bara jag kan försäkra mig om att jag kommer loss.
 
Det slog mig igår att jag inte ätit en enda lussebulle inför julen, ska jag vara helt ärlig så tycker jag att lussebullar är rätt torra och tråkiga (om det inte är såna med smet i), men det hör liksom till. Julbakat har jag inte gjort på många år. Men mormor kommer hit så det kanske hinner bli en omgång innan jul.
 
Jul, det är för fasen om en vecka. Nyår lite mer. Varje år förundras jag över hur oerhört fort ett år kan passera. Om jag skulle sammanfatta år 2012 som 50/50. 50% total olycka och fruktansvärd sorg och resten av hälften ren lycka och livsglädje. Antingen eller kan man väl säga.
 
Och jag har varit singel mer eller mindre hela året. För första gången sen jag var typ 14. Så kan det gå.
Nu tänkte jag fortsätta krya på mig. Det börjar bli rätt tråkigt att gå omkring och vara sjuk, men jag är inte lika bitter som jag brukar. Något har hänt - jag är mer tillfreds och positiv än vanligt.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback