Vad väljer man?

Varje helg ställs jag in för samma dilemma, så även denna.
Ska jag:
 
Alternativ 1: Ha lite halvkul på lördagen, såsom en nykter utgång, filmkväll eller något annat och må som en prinsessa på söndagen och ha två lediga dagar där jag har ork och lust att göra saker.
 
Alternativ 2: Lägga in den stora växeln och ösa gärnet på lördagkvällen, ha en jättekul kväll men tvingas sova bort söndagen.
 
När jag säger sova bort så menar jag verkligen vad jag säger. Jag är vaken några timmar åt gången, går upp, äter skräpmat och godis, kollar på något avsnitt av någon serie och sover lite till. Helt värdelöst.
Jag har försökt hitta på saker, dricka vatten, fräscha till mig men ingenting blir roligt när jag är bakfull, det enda jag tänker på är att jag vill hem och sova för att jag mår så pissigt.
 
Dessutom kan jag inte ta min medicin vilket gör att jag blir helt disträ och seg.
 
Jag funderar starkt på alternativ 1 eftersom jag var ute förra helgen. Det suger att vara lättbakis, jag avskyr alla som aldrig blir det.
 
Idag blev jag hämtad från jobbet av min otroligt snälla storebror, vi drog förbi max och köpte min middag och nu sitter jag här, sminket är borttvättat och jag är jättetrött.
Imorgon ska jag träna på förmiddagen och sedan gå hem och göra en riktig helgrenovering, oavsett vad jag gör imorgon tänker jag vara drop dead gorgeous och fräsch. Punkt.
 
Bon weekend!

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback