Därför tar jag inte alvedon.

Jag börjar må lite bättre, bli nog så att jag släpar mig till jobbet imorgon.
Det som är bra med mig *peppar peppar ta i TRÄ* är att jag oftast bara blir endags-sjuk.
Jag får ofta feber över natten, frossar som fan och sedan på morgonen mår jag bra igen för då har min kropp rett ut kriget.

Det är en anledning till att jag inte tar alvedon eller andra febernedsättande läkemedel.
Nu är inte jag någon läkare, men jag tycker det är logiskt.

Febern är kroppens krig mot infektionen. Det innebär att kroppen är i full färd med att bekämpa det onda som har attackerat den.
Självklart ska man alltid ta febernedsättande om febern blir för hög, men, personligen undviker jag detta i största möjliga mån.
Personligen är jag inte sjuk lika länge när jag inte tar alvedon eller ipren och jag tror det beror på just det att jag låter kroppen sköta det på egen hand.

Det säger sig själv - avbryter man hela tiden läkningen, d v s febern, så tar också längre tid för kroppen att styra upp det hela.

Kommentarer
Anonym

Visste du att Alvedon har fler användningsområden än mot feber????

2012-02-10 @ 11:30:27

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback