Mitt nya tråkiga hurtbulleliv.

Idag motionerade jag för första gången på evigheter. Jag tog en powerwalk.
Fy fan vad tråkigt det var.

Dessa hurtbullar snackar bara skit. Det är inte alls kul att motionera.
Kul, är att åka bergochdahlbana, kul är dubbningar av disneyfilmer på youtube, kul är att ha kubbturnering på landet.
Men motionera och träna mina vänner - är inte kul.
Det är ett nödvändigt ont.

Jag älskar min kropp, jag tycker den är en nära på perfekt kreation. Men min kondition är usel och här och var hade jag önskat att det dallrade aningen mindre. Jag vill få bättre fysik helt enkelt.

Jag frågade karln hur lång tid det skulle ta innan jag fick resultat av styrketräning.
"Några månader, minst" - månader?! Förstår ni att denna tortyr inte ens visar sig förrän så lång tid, och det är dessutom endast om du håller strikt på allting. Alltså en kontinuerlig träning och nyttig kost (jag åt en omelett till frukost och jag gjorde det inte med njutning)

Till råga på allt detta har jag också bestämt mig för att saft/läsk/juice detoxa mig.
Jag dricker nämligen aldrig vatten. Jag tycker inte så mycket om vatten och därför händer det väldigt sällan att jag dricker just vatten när jag är törstig. Det är det absolut sista alternativet om inget annat finns tillhands.

En klok kvinna som jag förstår att det inte är bra att bara få i sig drycker som innehåller någon form av socker.
Till detta hör också, att jag pga mina mediciner blir väldigt törstig. Medan andra dricker ett glas med dryck till maten dricker jag minst tre.

Rökningen däremot kommer jag nog inte att sluta med inom en snar framtid. Jag älskar att röka, det är en njutning och en universalmedicin olikt någon annan.
Jag önskar så att jag aldrig hade rört ciggen där när jag var 17 år och förälskade mig i nickokicken.
Samtidigt kan jag också tycka att det är en ganska mild ångestlindring till skillnad från andra destruktiva vanor.
Ciggen har hållt mig borta från att göra annat dumt när jag har mått väldigt dåligt.

Jag har lovat mig själv att sluta innan jag sitter med rökhosta, gula fingrar och ser ut som en rutten persika i ansiktet. När jag blir gravid kommer jag sluta.

Ja, så detta är kanske mitt nya, tråkiga liv om min plan går igenom. Den enda motionsformen jag tycker är rolig och som jag skulle kunna syssla med alla dagar i veckan dygnet runt är ridning.
Tyvärr är det också den motionsformen som är dyrast. Mellan 4-6000 riksdaler per termin.

Men eftersom mitt nyårslöfte i år är att investera i mig själv och börja göra sådant som jag tycker är kul har jag anmält mig och kommer gå min första lektion redan nästa onsdag.
Det är jag värd, efter allt jag gått igenom.



Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback