Nervös.

Jag är hemma och försöker krya på mig samt uppehålla tankarna på morgondagens uppkörning.
Blotta tanken ger mig handsvett och hjärtklappningar. Jag får ideligen uppmaningar att tänka positivt. Tro mig, jag försöker, men jag är så jävla rädd att bli besviken.

Ett jävla körkort huh? Det kändes inte så när jag satt på parkeringen utanför trafikverket i Norrköping och bölade ögonen ur mig.
Jag har utvecklat någon slags fobi för uppkörningen. Jag vill ha körkortet so bad att det kliar i fingertopparna. Jag vet att jag kan köra säkert och utan instruktioner.
Just den starka viljan att ta det gör att paniken växer när jag väl sitter där.

Ett enda misstag, en enda sen blinkning eller avsaknad av titt i backspegeln kan innebära att jag måste plugga in all teori på nytt och vänta minst en månad till nästa gång.
Ni förstår att man tappar suget och att det till slut känns som att körkortet bara är en avlägsen fantasi.

Jag hoppas och tror att körläraren jag ska värma upp med i morgon kan lugna mina nerver och tala lite vett i mig.
Om inte annat har jag 2 timmar på mig där jag kan gråta bäst jag vill, få hur mycket panik jag vill och sedan hjälp att styra upp kaoset som uppstår i mig.

Då har jag förhoppningsvis lugnat ner mig en smula när det är dags för the real deal.
Jag har nämligen över 20.000 på mitt sparkonto nu. De pengarna vill jag lägga på en resa. Inte på fler uppkörningar.

Kommentarer
Sara

Lycka till. Jag vet att det är sjukt jobbigt med uppkörningar och det värsta som finns är att misslyckas. Men det är okej, man får bli ledsen, man får vara nervös. På min sista uppkörning skakade mina ben så mycket att jag höll på att få motorstopp, men då stannade uppkörningskillen upp, sa åt mig att andas, och till slut så gick det bra ändå. Tänk på att allt inte hänger på ett misstag, man får göra misstag, det är helheltskänslan de vill åt, och den har du ju såklart! Så andas djupt, tänk positivt och så kommer det gå utmärkt. Snart står du där med körkortet i handen och gråter av lycka istället! Massa lyckokramar/En som vet hur jobbigt det kan vara med hur väl värt det är när man väl får det! (:

2012-01-25 @ 13:31:41
Bloggadress: http://apieceofsara.blogg.se/

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback