Om break-ups.

Folk kan ibland tycka att jag är lite överdriven när det kommer till uppbrott.
Jag raderar nämligen personen. Helt.
Eventuella bilder kastas in i en gömd mapp på datorn, personen tas väck på facebook, så också personens vänner och anhöriga, alla sms raderas och ibland också telefonnumret.

Drama queen?
Jag ser ingen poäng, någon av oss, eller båda har tagit ett beslut att inte fortsätta får relation. För vilken anledning ska jag överhuvudtaget ha någon kontakt med personen eller påminnas om den?

Det handlar inte, som många tror, att kasta allt man haft i papperskorgen. Det följer med i minnet oavsett.
Det handlar om att jag vill kunna välja vilka som får ha en plats i mitt liv och i mitt huvud. De som gjort sig förtjänta av att inte vara delaktiga ska heller inte få det.



I vems intresse ligger det att se eventuella statusuppdateringar och bilder när man skiljts åt?
Och sedan all bullshit som man gärna kan skippa, t.ex som följer:

"Du vet att du alltid kan ringa om det är något"
Av alla människor jag vill ringa om jag är ledsen, varför skulle jag ringa den person jag dumpat eller som dumpat mig? Och vad ska personen göra åt saken? En av oss kommer troligen att bli ledsen. Helt onödigt.

"Vi kan vara vänner"
Det kan vi inte alls det, vi började som kärlekspar och så ska vi också sluta. Eller skulle du kunna ha förtroliga nattsamtal om ens forna partners ragg och hälsa med en ryggdunk istället för en kyss?
Skulle inte tro det.

"Kanske i framtiden..."
Men who are we kidding? Fungerar det inte nu är sannolikheten otroligt liten att det kommer göra det "i framtiden". Och vad menas med framtiden egentligen? Ett år? Tio år? Trettiofem år?

"Du kommer alltid att vara speciell"
Jag förutsätter att man inte blivit tillsammans med någon som inte är ett dugg speciell för en. "Jag blev tillsammans med dig för att du var så otroligt banal och vilken brutta som helst egentligen".

Nu låter jag otroligt bitter man jag kan faktiskt känna att man bör bespara bullshitet vid uppbrott. Man behöver inte linda in allt i fina förklaringar och meningslösa ord som är tänkt att lindra.
Man tar ett beslut och agerar därefter. Är relationen slut är det dags att gå vidare.

Och det eventuella fina minnena kan få stanna i huvudet om man så vill.

Kommentarer
Anonym

Nice

2012-01-21 @ 11:27:51
Cärro

Hah känns som att du riktar dig till mig här, jag gör typ precis sådär. fast för oss känns det rätt så det går ändå, men hade det varit annorlunda hade det förmodligen gått käpprätt åt helvete :p

2012-01-21 @ 11:48:56

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback