Kul att vara vuxen.

Idag är det mycket som ska fixas. Jag ska ta lunchrasten och ringa runt till olika körskolor.
Min plan är nämligen att boka en dubbellektion innan uppkörningen. Anledningen till detta är främst två saker;
1) Jag ska vänja mig vid att det är någon annan än pappa som sitter bredvid mig när jag kör.
Då har jag två timmar på mig där jag kan bli hur nervös och tabba mig hur mycket jag vill.
2) För att vänja mig vid uppkörningsbilen, jag kör alltid pappas volvo, det blir en förvirrande omställning att sätta sig i en annan bil, då är det bra att ha vant in sig vid den.

Nu gäller det bara att hitta en körskola med två lediga lektioner i följd, jag är ute i grevens tid as usual, men någon körskola måste ju ha tider.

Förutom detta måste jag också boka en tid hos vårdcentralen för att fylla min dosett (förstår ni hur gammal man är om man har en dosett?) ännu lite till.
Som om jag inte poppade nog med pillz har jag nu också börjat med Silica, ett naturläkemedel innehåller kisel som sägs verka stärkande för hår och naglar.
Resultat inom 3-6 månader, jag som är så snurrig, frågan är ju om jag kommer ihåg att ta dom så länge. We'll see.

Förövrigt bara haglar break-upsen på facebook, jag kan räkna upp 7 hittils bland vänner och bekanta. Detta är fan sjukt, jag har aldrig sett något liknande!
Klamydiamåndagen 2012 kommer bli något i hästväg.

Och till sist; snälla rara ni, när ni ringer till Vårdcentralen så gör det för att boka. Inte för att utreda sjukdomar, landstinget startade upp Vårdguiden just för detta ändamål.
Så slipper man 20 minuters lång kö när man bara vill beställa en tid.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback