Homosexuella och svenska flaggor.

Dagens funderingar:

1. Länder som är emot homosexualitet, allvarligt talat, vem orkar överhuvudtaget bry sig om vilken sexualitet någon annan har? Och hur i hela världen påverkar det mig som enskild person att någon annan lever med/har sex/pussas med en person av samma kön?

"Jag börjar få såna jävla problem med knälederna, det är ju för att det är två lebbar som flyttat upp i lägenheten ovanför"
eller
"De där nedrans bögarna, nu har bensinpriset stigit igen och allt är deras fel".

2. "Man får inte ens ha svenska flaggan på sin balkong utan att bli kallad för rasist" - according to who?
Jag har aldrig i mitt 21-åriga liv hört en person av utländsk härkomst säga "fy fan vilken jävla rasist, svenska flaggan på verandan och allt, det syntes på lång väg".

Faktum är att vad jag kan se så bryr sig personer med utländsk härkomst inte ett skit huruvida vi svenskar springer runt med en sverige-tröja eller har vår flagga på balkongen, lika lite som de bryr sig om lakritspuckar (alltså den är ju sjukt långsökt).
De som bryr sig är ofta etniska svenskar, de är de enda som gastar om att allting är rasistiskt och tror att alla personer med utländsk bakgrund lider av en genetisk överkänslighet och känner sig kränkta om någon säger "Jag gillar Sverige".

Förövrigt - att tycka om sitt land säger egentligen ingenting om vad för åsikt man har om andra etniska grupper. Det betyder enbart, just det - att man gillar sitt land.

Det kanske är dags att sluta analysera sönder allt och tolka in saker som inte ens finns där.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback