Göra någon illa.

Jag har varit med om en del break-ups i mitt liv.
Några från seriösa förhållanden, några från kortare historier. Ibland har jag varit den som stuckit, andra gånger har jag blivit lämnad.

Visst gör det ont, stoltheten och förtroendet ärras. Men jag har aldrig, under mitt 21-åriga liv varit med om att någon har gjort så mycket med vilje för att såra den andra.

Trots att historien för längesedan nått sitt slut, fortsätter personen att skriva rakt igenom elaka saker. Jag är ingen ängel, men jag har åtminstone talat hövligt, visat respekt genom att inte höra av mig när jag inte borde, enbart reda ut praktiska saker när det behövts.

Vi alla vet att man kan bli ett mental wreck, ringa på fyllan och böla med mera. Men att i nyktert tillstånd, med vilje, skriva sådant som man vet sliter en annan persons hjärta i stycken.
Varför?

Vissa morgnar har jag vaknat och kollat sms-inkorgen där det stått "Du är den värsta människan i världen".
Intellektuellt sett vet jag att jag inte är den värsta människan som satt sina fötter på den här jorden, men det gör ont. Riktigt jävla ont.

När nu personen ifråga dessutom har en ny, what the fuck is the point undrar jag?
Jag orkar inte höra något mer om hur vidrig jag är, att det enda jag gör är att förstöra andra människors liv.

Jag har kämpat, stretat, gråtit, varit lugn, jag har dragit mitt lass, och när jag själv har tyckt att ett ex har varit ett arselhål har jag raderat numret och sedmera aldrig hört av mig igen.

Nu orkar jag inte mer, jag har redan tagit till "blockera uppringare"-funktionen som inte fungerar. Ändra nummer tänker jag inte göra.
"Men läs inte sms:en då"
Problemet är bara att för att kunna radera ett sms i HTC-mobiler måste man gå in på själva konversationen.
Jag är ingen jävla robot. Om någon säger sådana hemskheter till mig blir jag ledsen, så är det bara.

Som tur var har jag människor omkring mig som ständigt påminner mig om att jag faktiskt är ganska så fin ändå.
Hör man något tillräckligt ofta kan hända att man börjar tro att det är sant, det trodde jag förut. Nu vet jag bättre.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback