Life's never boring.

Det händer då alltid saker i mitt liv, jag sparar dock det privata och skriver om annat istället.

För det första ska sägas att jag nu har blivit bilägare - på riktigt. Det blev en volvo kombi, så nu är det bara villan och vovven som fattas, en karl kanske är bra också?

Jag har ju sagt typ 2 gånger tidigare att "nu har jag bil!", men men den föregående bilen var det så att det blev för mycket som behövde fixas och för lite tid över till den som skulle göra det och bilen blev bara stående.
Den andra bilen jag skulle köpa visade sig gå för dyrt, men nu står alltså bilen på gatan här utanför, den heter Bettan och den är min!

Eftersom jag jobbar hela veckan utom en enda dag, fredagen så har den blivit lite av en egodag. Först ska jag göra fransarna och efter det ska jag gå och fotograferas.
Jag är verkligen inte vän med kameralinsen och jag har inte planerat att ta en massa cheesy "ansiktet-ovanför-en-spegel-bilder", jag har mina idéer, hoppas några blir bra åtminstone.

Själv ska jag nog skutta in i duschen nu och på vägen dit försöka undvika min katt som är extra insane in the membrane idag, jag tror hon är lite orolig efter oroligheterna runtomkring henne den senaste dagen, jag är inte så pedagogisk med henne jag vrålar mest när hon helt sonika får för sig att hugga en efter att ha krupit upp i famnen på en, gosat och spunnit.

Jag satt förresten och läste gamla anteckningar jag gjort i boken "Självkänsla nu!" av Mia Törnblom, de anteckningarna gjordes för snart ett år sedan.
På "mållistan" stod bland annat;
- Ta körkort
- Hitta ett jobb jag trivs med

Ibland kan man vara så förbaskat gnällig över att livet inte ter sig exakt så som man vill att man glömmer bort det man faktiskt åstadkommit och det som har blivit bättre.

I den boken står också att det går inte att skapa lycka med hjälp av yttre attribut, vilket jag håller med om (http://epicblonde.blogg.se/2011/october/utkast-okt-29-2011.html) ett tidigare inlägg i ämnet, för jag märker att jag ibland blir mer ytlig desto sämre jag mår.

Jag tror dels att det handlar om simpel ångestprojicering, om det som framkallar ångest är svåråtgärdat eller att man kanske rentav inte ens vet varför, projicerar man detta på utseende - något som är lätt att fixa till.
En kropp kan tränas, en frisyr kan ändras, en approach kan förvandlas med nya kläder och så vidare.

Dock tror jag i mitt fall att det inte bara handlar om det, det handlar också som jag skrev tidigare, om att syselsätta sig med något, projekt av olika slag håller en sysselsatt och tankarna i schack, det kan gälla att göra om ett rum, rensa bland sina tillhörigheter och ibland också sitt eget utseende.

Jag tycker själv att jag ser bra ut, det är lite som mitt rum, ibland bonar jag om och förändrar, men i det stora hela är jag precis som jag vill ha mig. Annars hade det ju aldrig varit jag?

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback