Ingen keloggsmorgon.

Igår tog hemresan från jobbet 2 långa timmar. Som tur var satt Elin med i bilen, jag satt och skrek "PITTKUK" (mitt nya svärord) till allt och alla.
Och jag hittade förövrigt inte tillbaka den normala vägen via klarastrandsleden utan fick köra via t-centralen där alla taxibilar hade damp och jag fick vända i rondellen vid glaskuken.

Vi kom hem till slut, åt middag och sedan låg jag och Elin och babblade av oss innan jag skjutsade hem henne.

När jag kom hem igen hade min gummisyster anlänt, väldans mysigt, jag tycker väldigt mycket om mina artificiella syskon så det är alltid lika kul när de kommer.

Igår var jag på riktigt satt jag och svor och sa "Jag ska aldrig köra bil till jobbet de här tiderna!".
Ha-ha, det var modigt sagt av en tjej som snoozar i snitt 40 minuter. Jag vaknade en kvart innan min tunnelbanan gick och fick ta bilen i alla fall, jag hade säkert hunnit om jag hade stått emot min fåfänga, sedan blir jag jävligt tjurig om jag inte får frukost.

Jag smög in till pappa och försökte väcka honom, lyckligtvis hoppade katten upp på honom med en duns, så jag slapp bli the bad guy, han skulle inte ha bilen så jag kunde köra till jobbet.

Katten har ju fått för sig att stå vid dörren och jama varje gång jag ska gå till jobbet, helst när jag är stressad också. Det finns inte en sportslig att lirka sig ut och få henne att stanna innanför för hon är snabb som en friggin iller när hon piper ut.


Myskorven.

Hon får gå ute om dagarna, men då måste hon ha halsband, vilket jag inte hittade, sen måste någon vara hemma som kan släppa in henne igen.
Så jag brukar dumpa av henne i pappa och hans frus sovrum och sedan stänga dörren. Efter 5 minuter hör man hur hon får stora jucket, krafsar på dörren och jamar.

Det var deras sovmorgon.

Idag ska jag packa inför Göteborg, egentligen behöver jag tvätta, men jag glömde boka så jag får lukta lite illa.


Visst fick jag till en nice helt slumpmässig erigerad tofs igårkväll?

Hoppas ni får en härlig morgon och att erat kaffe är lika gott som mitt.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback