Familjesaknad.

Jag vill fan bo i mina nya uggs, så mysiga och inte alls sladdriga på sidan som uggs ibland kan vara (ni vet när man trampar på sidan av skon när man går)
 
Igår bad min pappa mig att skicka ett sms till storebror med texten:
"Det finns ikea-pizza och en varm soffa". Svaret?
"Sätt pizzan i ugnen, jag är där om 5".
 
Jag älskar att umgås med min familj, ibland vill jag bara att alla ska flytta in tillsammans igen (eller nja, kanske inte, vi var 6 personer i en fyra när jag var liten, alltid kö till toan och man fick gå in i garderoben om man ville vara ifred)
 
Men ändå, när min brorsa bits och vi brottas i soffan och pappa suckar och säger:
"Men lägg aaav då" (fast han egentligen tycker det är lite mysigt när hans barn på 27 och 22 år slåss i soffan), det saknar man när man har växt upp i en familj på 3 syskon och alla sedan flyttar ut.
 
Sedan satte jag på värmedynan i sängen och kröp ner och började läsa "Den Mörka Hemligheten".
Jag har verkligen saknat att läsa men jag är rätt kräsen med böcker, på "äldre dar" vill jag bara läsa böcker som har en verklighetsförankring och som har hänt på riktigt, annars ligger jag bara och tänker att allt är på låtsas. Rätt tråkigt att bli vuxen på det sättet, men nu har jag hittat två böcker jag har fastnat för, det kan behövas nu höstmörkret.
 
Idag var det strömavbrott i stora delar av stan och hela jobbet var nersläckt i över en timme vilket givetvis var problematiskt, dock fanns det inget att göra, vi fick vänta på bättre tider bara. Tänk vad beroende man är av el egentligen.
 

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback