Julklappshandel pågår.

Sitter i sängen och har nu köpt 4 julklappar som enligt mig är väldigt fiffiga och bra. Jag har tre kvar, en av dom måste köpas i butik och de andra två måste jag fortfarande fundera lite på vad exakt jag ska köpa, även om jag har en övergripande idé på vad det ska vara.
 
I bakgrunden går ett norskt barnmorskeprogram på jättehögt, så jag sitter här och shoppar till ljudet av födande mammors gutturala vrål och skrikande bebisar. Före det var det Hübinette och sedan orkade jag inte gå och ändra kanal. Seems legit.
 
Idag ska jag också hämta ut min nyårsklänning och hoppas för allt i världen att den sitter bra, annars börjar jag gråta. Jag är som ett litet autist-barn, omdirigera mina planer är inte riktigt min grej.
 
Det blir för övrigt väldigt många julklappar till transportstyrelsen i år. Jag vill inte ens skriva här hur många parkeringsböter jag har fått betala de senaste två månaderna. Det handlar dels om att jag hatar att fickparkera, jag felparkerar hellre än att riskera stå och tråckla i 20 minuter för att få in bilen eller riskera att skrapa någon annan bil, dels handlar det om lathet.
 
Med felparkera menar jag dock: stå på ett ställe de anser att man inte får, men jag har aldrig blockat vägen för någon eller något.
Nåväl, det är bara betala och se glad ut, mitt nyårslöfte i år är att sluta samla p-böter. Jag vill inte ens veta hur mycket de har kostat mig totalt.
 
 
Out of nowhere: såg en bild från IKEA på facebook. Alltså en grej jag ser fram emot när jag inte är singel längre så är det just det, gå på IKEA, debattera om färg på gardiner och mattor, köpa en massa onödigt krafs som man inte kan låta bli och så vidare. 
 
Very well, nu ska jag återgå till tänkandet här. Första december har jag satt som tidsgräns, och det ska nog gå alldeles utmärkt att hålla den.
 

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback