Kvällsfika och koffeinöverdos.

Eftersom jag jobbar imorgon blir det en lugn kväll för mig (känns som jag alltid skriver det, livin' like a rockstar)
 
Så jag gick för att träffa min syster över en fika. Först satt jag med henne och hennes kollegor på deras lilla AW och sedan tog vi en långpromenad från Skanstull till Gamla Stan. Det blev många kaffe vilket egentligen är det absolut sämsta tänkbara i mitt fall eftersom jag vaknade väldigt sent idag och kliar mig i huvudet över hur i helskotta jag ska kunna somna innan 4 inatt, men det ger sig väl. Eller något.
 
Det blev mycket, mycket prat, både lättsamma och tunga ämnen som alltid med systrami.
 
Vi satte oss på Kaffekoppen i Gamla Stan som ju var mitt gamla häng på den tiden jag hängde med emo-gänget. Han längst till vänster i bild var hetast av alla på emomarknaden, killen hade så otroligt mycket brudar efter sig och det kan ha berott på att han var väldigt lik sångaren i HIM. Längst till höger har ni mig i min blonda kalufs som inte alls passade in med resten. 
Jag sprang runt med rosaprickiga linnen, low cut jeans och string (som alltid stack upp), och kände mig ironiskt nog som ett svart får bland alla svarthåriga.
 
 
Tillbaka till ämnet, jag provade min nyårsklänning idag, satt som en smäck men, den är för lång. Det går ju att sy upp, problemet är bara att det är ett veck som egentligen ska sitta i knähöjd som hamnar alldeles för långt ner.
 
Jag ska ta med den till farmor och kolla om hon kan trolla med den, om man ska skita i att vecket sitter lite långt ner eller helt sonika byta.
Men jag vill verkligen inte det för den är så förbannat fint och jag kommer se ut som en goddess på nyårsafton med den på.
 
Nu ska jag försöka varva ner, vilket jag med största sannolikhet inte kommer lyckas med så jag lär återkomma med något långt, analytiskt inlägg senare. Stay tuned.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback