Mission half impossible.

Ju fler syskon desto mer organiserande, det kan vara svårt att samla flocken ibland men idag har vi lyckats.
 
Vår älskade far ska få ett biobesök och middag på Heron. Vi ska se "En oväntad vänskap", jag lyckades lite snyggt undvika en actionfilm som herrarna i familjen annars brukar välja, jag har visserligen sett filmen redan men det är så sjukt bra att den faktiskt är värd att se om.
Med andra ord, har ni inte sett den - se den, det är fransk och dryper därmed inte av smör som ju de flesta amerikanska filmer brukar när det handlar om en fin historia.
 
Förövrigt har jag drabbats av min äckelhosta igen, men jag är inte förkyld eller sjuk. Det har aldrig hänt innan och jag vet vad jag egentligen borde göra.
Det börjar på S och slutar på "luta röka". Jag skulle behöva vara medicinfri om jag ska sluta röka för min medicin triggar röksuget något fruktansvärt.
 
Det är ungefär som att ha svultit i ett år och sedan ha en marabou schweizer-nöt framför nyllet, suget är nästintill omöjligt att stå emot. När jag inte tar min medicin däremot kan jag lätt på en hel dag utan att röka, jag tycker till och med att det är äckligt.
 
Men om jag inte tar medicinen kan jag, eller snarare bör inte köra bil eftersom min koncentrationsnivå reduceras kraftigt, jag kommer få jättesvårt att vakna på morgnarna och det kommer förmodligen också gå ut över mitt arbete.
 
Det är grymt svårt, i nuläget röker jag dock bara 3-4 cigg om dagen, men jag förstår ju att mina lungor inte är i toppskick om jag får sådana här problem utan att ens vara sjuk.
 
Jag tror att min enchinaceakur kan ha stoppat förkylningen, för jag började med den så fort jag kände mig lite krasslig och nu mår jag jättebra, förutom hostan då.
Jag forsätter äta dem och tar slemlösande ett tag framöver, så småningom måste jag även fundera på hur jag ska sluta röka på riktigt.
 
Nu ska jag hur som haver njuta av denna underbart mysiga söndag. Återkommer med bilder och annat.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback