Rapport för kvällen.

Skön som jag är drar jag en nykter liten utgång efter att jag slutade jobbet idag.
I uggs och en jättevarm kofta ställer jag mig och dansar, egentligen hatar jag att dansa nykter. Hatar. Verkligen. Det är främst för att jag känner mig extremt corny och obekväm, men idag lyckades jag på något vänster släppa loss lite utan en enda promille i kroppen.
 
Det enda negativa var att det blev extremt lökigt att dansa i den här outfiten.
 
Nu är jag hur som haver hemma, det var helt obeskrivligt underbart att kunna ta bilen hem från krogen, även om det givetvis är roligare att dricka när man är ute. 
Bandit på högsta, bara jag och taxibilarna på vägarna.
 
När jag kom hem fick jag ett välkomstbett av kattjäveln som har någon form av svår psykisk labilitet som gör att ju gosigare hon är, desto högre hon spinner, desto större är också chansen att hon helt oprovocerat hugger eller attackerar valfri utstickande kroppsdel.
 
Jag vet verkligen inte varför hon gör så. Jag rör henne nästan aldrig, det är bara pappas fru som vågar klappa kattfan. Ett tag funderade jag på om det berodde på brist på uppmärksamhet från min sida, men om man klappar henne blir hon mer agressiv i sina attacker. Så med andra ord spelar det absolut ingen roll vad man gör. Hon bits i alla fall.
 
Jag sulade en ihoprullad strumpa på henne den här gången och nu har hon stuckit, jag är på riktigt rädd för vår psykkatt.
 
Imorgon kommer jag vakna fräsch, ser verkligen fram emot den här helgen då jag har massa kul inplanerat.
Jag försöker också leva efter mitt motto att ägna mig åt sådant och sådana som faktiskt ger mig något tillbaka. Jag tjatar om det hela tiden och en så enkel sak visar sig ibland vara svårare än man tror, men jag tror jag närmar mig.
 
Nu ska jag försöka ignorera suset i mina öron efter all hög musik och krypa ner i min varma, sköna säng.
Hoppas ni fick en nice fredag. Nyktra eller ej. Rock on.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback