Vardagslyx och utekvällar.

Igår var jag och min plastsyster på en jättemysig italiensk restaurang som heter Il Tempo, på Söder, kan verkligen rekommenderas.
Eftersom jag körde fick jag en jättegod alkoholfri drink av vår servitör som förövrigt ignorerade min plastsyster och bara frågade mig om saker hela tiden.
"Emma, ert bord är ledigt, var maten god Emma?" Det var ännu mer komiskt eftersom vi i efterhand kom på att han inte ens var vår servitör, vi hade en kvinnlig servitris.
När vi gick stack han ut huvudet och sa hejdå också, han var riktigt go måste jag säga (såklart jag tyckte)
 
Flashigt så här en torsdag
 
Pasta Gambiani
 
Italiensk chokladtårta
 

Det var hur som helst jättemysigt och vi funderade över varför man inte går till fina restauranger mitt i veckan oftare (okej, nu låter jag som en riktig borgarbracka, men ni förstår säkert vad jag menar). Man kan med glädje slänga pengar på krogkvällar som går av på minst en 500-lapp, men när det kommer till vardagslyx är vi generellt sett mer snåla.
 
En bra sak med att gå ut mer sällan är att man faktiskt har råd med att lyxa till det lite mer och man mår bra dagen efter.
Får jag välja mellan en krogkväll och en dag på SPA är valet väldigt enkelt.
 
Men nog om mina anti-krog-kampanjer, ikväll ska jag faktiskt gå ut.
Vi får se hur länge det blir men det kan vara kul att klä upp sig till tänderna och vara allmänt fab ibland, sen om ögonlocken börjar hänga redan vid 12 är egentligen inte väsentligt, det viktiga är att man har kul.
 
 

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback