Abstinens och spraytan.

Jag har inte tagit en cigg på tre dagar.
Jag försöker inte sluta utan håller bara uppe nu när jag har slemhosta. Jag vet av erfarenhet att läketiden blir trippelt så lång om man anstränger lungorna med rök när de kämpar med att bli friska, såklart.
 
Det värsta av allt är min medicin, det triggar röksuget till tusen. Om jag inte tar min ADD-medicin en dag kan jag gå hela dagen utan att röka, ciggen smakar till och med äckligt.
Men med medicinen ligger jag på golvet och gråter av röksug. Det finns en förklaring till detta, concerta som medicinen heter innehåller en mikrodel amfetaminliknande ämne, och amfetamin är en drog man blir enormt röksugen av (jag har inte testat, men är man uppväxt i hoodsen vet man det mesta om droger).
 
De som testat amfetamin säger att man kan röka typ ett paket på en timme, så därav suget.
 
Jag stampar i golvet av rastlöshet, jag kreverar, på riktigt. Jag vill sätta igång med träningen, helst igår, men jag måste ge mig till tåls och vänta tills jag är helt och hållet frisk, annars kommer jag aldrig bli det.
 
I övrigt mår jag bra, jag känner mig mentalt stabil och allmänt hoppfull. Eftersom hösten är här har jag bestämt mig för att bli lite extra ytlig och lägga fokus på mig själv och mitt yttre och inre välmående. Inte för att ett pretty face är avgörande för ens mentala hälsa, men jag ser det som en sysselsättning, det är mysigt att pyssla med och ägna tid åt sig själv.
 
Imorgon ska jag till Farsta och shoppa lite med farsgubben min, jag ska inhandla lite nya nagellack, kanske några snygga höstplagg och lite nytt smink. 
 
Jag kan också avslöja vad jag gjorde imorse. Jag blev spraytannad. Solarium är enligt mig slöseri med tid och pengar, dels är det inte bra för hyn, dels måste man gör det ohälsosamt ofta för att brännan överhuvudtaget ska stanna. 
Fake it until you make it. För närvarande ser jag ut lite som en oompa loompa, men det kommer lägga sig imorgon.
Tjejen som spraytannade kom hem till mig, de har nämligen ingen dusch på salongen. Kändes lite små wierd att stå framför henne med pattarna i vädret men det gick jättebra och blev väldigt fint. 
Jag känner ju salongstjejen sedan många år tillbaka då jag klippt mig hos henne flertalet gånger.
 
Jag kan tyvärr inte bjuda på en ansiktsbild, mitt hår ser ut som ett kråkbo och efter en veckas konstant hostande känner jag mig lika fräsch som en påse med hundavföring. Däremot kan ni få se bikinilinjen, så här blev det:
 
Hoppas er lördag blir med livfylld. Använd mycket handsprit.
 

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback