Måndag och match.

Måndagen började på värsta möjliga sätt.
Kräftisen blev fantastisk, men den får ett eget inlägg senare.
Under natten hade mobilen dött och jag är van vid min gamla HTC där larmet gick även när luren var död, men det gör alltså inte denna.
Jag fick onda aningar när det var ljust ute (vilket det inte är klockan 4:30 när jag normalt går upp) och vaknade istället när jag egentligen skulle ha börjat. Till följd av detta hamnade jag mitt i värsta rusningen. 1,5 timme senare var jag på jobbet och skämdes som en hund.
 
Till eventuella framtida arbetsgivare som snokar på min blogg för att luska kan jag meddela att detta inte tillhör vanligheterna. Jag är nästan alltid på jobbet 20 minuter innan jag börjar.
 
Efter jobbet var det dags för min födelsedagspresent av John. En bajenmatch på söderstadion, det var grymt tryck och bajen vann!
 
Syskonen sajk.
 
Taggade krappar.
 
'
 
Därefter lyckades jag även klämma in ett besök på vårdcentralen. Jag älskar min vårdcentral, den har öppet varje dag mellan 07-22, vilket är perfekt om man vill kunna gå dit utan att slippa gå från jobbet. Dessutom är de alltid smidiga vad gäller påfyllning av recept via telefonen, om man har en medicin för ett konstaterat tillstånd behöver man inte gå dit utan bara ringa så fyller doktorn på med nya under dagen.
 
Jag sitter och har  småångest för allt jag egentligen skulle vilja ha gjort. Bland annat tvätta och städa, alla rena kläder lyser med sin frånvaro, herregud vad skönt det skulle vara med egen tvättmaskin. Det är så bökigt att träffa en tvättid som passar med jobbtiderna ibland.
 
Dagens tips: Mina vårdkontakter, jättebra sida som man kan logga in på med E-legitimation, där kan du se alla recept som ligger inlagda, boka tid hos läkare, söka vårdinrättningar och ställa frågor till en sjuksyster och/eller psykiatrin.
Otroligt smidigt om man inte har tid att sitta och passa in telefontider, eller gå till ett apotek för att veta om man har en viss medicin på recept.
Och för er som har varit och kladdat utan kådis nyligen kan man beställa hem klamydiatest gratis. Hur bra som helst.
 
Nu ska jag krypa ner och släcka lampan så jag slipper se mitt ostädade rum.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback