Mitt the sims-nördande.

Eftersom min hosta tvingar mig till att vara en no-lifer just nu och för att cigg-abstinensen håller på att driva mig till vansinne så jag började spela lite Sims 3.
 
Jag gjorde en hästbrud som jag döpte till Nicole, hästen till Ebony, köpte en fet tomt och gjorde en litet hus med en enorm ridbana.
Simmen var ambitiös och älskade djur, hästen lydig, älskade att hoppa och modig.
 
Nu ska jag bli internationell ryttarmästare, tänkte jag, enkelt right?
Ingenting är enkelt i The Sims. Den främsta anledningen till det är för att 90% av speltiden går åt att få simmen inklusive hästfan att
- gå på toa
- äta
- duscha
 
För det gör de inte själva förrän de håller på att svälta ihjäl alternativt pissa på sig.
 
So far har de vunnit EN avancerad hopptävling, hamnat 7:a i den internationella ligan och för att bli legender måste de ha blivit etta i samtliga tre internationella grenar: hoppning, kapplöpning och terrängbana.
 
Och så har vi ett litet krux till; tiden.
Det tar dem typ ett dygn att gå på toaletten så allt detta ska hinnas med innan både hästen och tjejen blir gamla.
 
Men så tänkte jag, Nicole måste ju fan föröka sig och skaffa en man, jag måste ju ha en unge att spela vidare på när hon går ur tiden.
Sagt och gjort, jag tog en taxi till det lyxigaste huset jag kunde hitta och där fann jag Gabb-någonting (de färdiga gubbarna har alltid så sjuka namn), lyckligtvis föll Gabb-nånting för min sims sinne för humor och de blev kära.
 
Kanon, då gifter de sig imorgon och flyttar in i hans feta lya. Han var någon form av kirurg.
Men när Nicole försöker bjuda in sin Gabb-nånting som hon faktiskt är på G med är han för upptagen och hon ombeds ringa tillbaka om 7 timmar och på kvällarna är ju hon och Ebony upptagna med att försöka bli ryttarlegender.
 
Ni förstår vad jag har att tampas med här, nu stängde jag av spelet, dels för att min dator var varm som en spisplatta efter att jag ställt in den högsta prestandan på grafikkortet men också för att jag inte orkade med dessa needy bastards.
 
Vi får se hur historien fortlöper. Kanske blir Nicole och Ebony bara medelmåttiga ryttare innan de blir gamla och i värsta fall blir Nicole fetdissad av Gabb och dör både barnlös och utan att ha åstadkommit något vesäntligt.
 
Det vore väl tragiskt? 

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback