Torsdag morgon.

Idag jobbar jag kväll, trots detta gick jag upp i ottan för jag hade massor av saker att fixa.
 
Först åkte jag till Högdalen, jag blir alltid så mysigt nostalgisk när jag är där. I mina yngre år så sa jag usch och fy och här kommer jag aldrig bo när jag blir äldre (jag menade det inte riktigt, men då skulle man ju vara ball och emot allt)
 
Men jag kommer alltid älska Högdalen, det var som min kusin sa. Han är uppväxt i en förort med sin teenage love som nu är gifta och har barn, de båda har klättrat i sina karriärer och bor nu i ett fint hus precis vid vattnet. Under ett studentfirande sa han out of nowhere:
"Fan vad jag längtar tillbaka till Brandbergen ibland", där sitter människan i en flashigt hus och längtar tillbaka till en nerklottrad betongförort, men så är det ju, man kommer förmodlingen alltid älska platsen man växte upp på.
 
Tillbaka till dagen, jag hämtade ut mina mediciner, tog en sväng in på Kicks och köpte en rejäl frulle med färska frallor och massa olika pålägg till mig och mamma, så hade vi en riktig mysmorgon hon och jag.
Gott.
 
Skorna som jag fick var i fint skick, däremot får jag för mig att mina fötter ser lite stora ut i dem, men det kanske är för att jag ser dem rakt uppifrån, vad tror ni?
 
 
 
När jag var inne på Kicks och ryckte i dörrarna 10:00 tillsammans med alla pensionärer som skulle köpa skrikrött läppstift passade jag även på att köpa ett par enkla örhängen.
 
Fina va? Fast ännu finare är närbilden på min finne måste jag säga.
 

Nu när ni är fullkomligt översållad med intressanta anekdoter från mitt fartfyllda liv tänkte jag bjussa på lite till.
På väg till jobbet höll jag på att få tuppjuck på en övningskörningsbil som åkte 20km saktare än alla andra och låg och blinkade i ca 10 minuter innan han/hon bytte fil trots att utrymme fanns.
 
Men så kom jag på, att man blir lätt kaxig men det var ju jag för bara ett par månader sedan, jag körde för sakta, emellanåt körde jag som ett rövhål, man måste faktiskt vara snäll mot övningsförare!
Så jag bromsade in och lät den nervösa lilla stackaren svänga in framför mig i lugn och ro.
Jag tycker alla borde vara snälla mot övningsförare, man får aldrig glömma bort att man själv faktiskt satt där en gång i tiden.
 
Jag jobbar kväll idag och ska upp i ottan imorgon, så jag kom på den briljanta idén att duscha och tvätta håret på lunchrasten. Det gäller att vara tidseffektiv och har man ett hår som tar en evighet på sig att torka har man ingen större lust att nalla av de hela 4-5 timmarna man har att sova inatt.
 
Fåfäng som jag är måste jag gå upp minst 3 timmar innan jag börjar jobba, jag ska nämligen på ett litet aw-event efter jobbet och då måste man ju vara drop dead gorgeous, det är trots allt fredag.
 
Livet är hårt, sömnen får jag ta igen i helgen.
Hoppas ni har det mysigt i höstsolen.
 

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback