Hur gör man?

Beslutsamt skickade jag in papprena till prövningen. Jag har ju läst Svenska B, älskar att skriva och svenska är ett av mina favoritämnen.
 
Men, när jag började läsa vad som skulle komma med på provet började jag genast kallsvettas och få galopperande panik. Visst är ett bra skriftspråk till fördel i svenskan men egentligen är den centrala delen litteraturhistoria och djupgående analyser av epoker.
 
Det är väl inte så svårt? Men att läsa på om 5 olika epoker, samhällsstrukturer, religioner, jämställdhet m.m, allt ska klämmas in i dessa förbannade analyser. Hur ska jag komma ihåg allt? Hur ska min hjärna hålla kvar allt i huvudet?
 
Nu har jag hur som haver anmält mig, det finns ingen återvändo, jag kan bara göra en sak - go for it!

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback