Dagens iakttagelse.

Idag gick jag in på Audio Video i Huvudsta Centrum för att köpa ett par hörlurar, a desperate act eftersom jag inte klarar att köra crosstrainer utan musik (jag står och blundar under hela passet eftersom jag får panik när mjölksyran sprider sig i benen och det visar sig att jag bara stått där i 7 minuter)
 
Inne i butiken satt ägaren tillsammans med en gubbe och kollade på sport på TV:n, det såg så otroligt mysigt ut!
Jag tror jag har sett gubben gå omkring i centrumet förut, nu vet jag ingenting om honom men jag kan tänka mig att han kanske är en lite ensam pensionär som inte har så jättemycket att göra om dagarna.
 
Jag ville bara sätta mig där och hänga med dem, dessvärre var jag tvungen att kila till gymmet för mitt crosstrainerpass, men ändå. Det är det som är lite synd med alla elektronikjättar som slår ut de små, mer familjära butikerna, de lär ju knappast finnas några kvar snart.
 
Som sagt är motivationen inte riktigt i höjden just nu, men så är det ju som med allt annat, det går upp och ner. Just den här veckan har jag tränat mer robot-aktigt, jag går dit och gör min grej men idag kändes det ändå bra.
 
Det är ju det som är den stora utmaningen, att få det att bli en självklar del av vardagen, det är det jag jobbar på nu.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback