Dubbelpass #2

Imorse körde jag ytterliggare ett dubbelpass - dvs crosstraining i 20 minuter inledningsvis och därefter styrka i ca 1 timme. Det är det näst sista för veckan. Imorgon blir min "vilodag", då kör jag nedast 20 minuters crosstraining och sedan går sista dubbelpasset på fredag förmiddag.
 
Ska jag vara helt ärlig, och det ska jag ju vara, så är dubbelpassen skitjobbiga.
Alltså nästintill vedervärdiga. På riktigt.
 
Efter 20 minuter på crosstrainern är jag naturligtvis trött och att sedan hoppa på styrkan efter är nästintill döden.
Dessutom hatar jag benböjen, de är så fruktansvärt jobbiga, jag brukar därför försöka få dem överstökade först av allt i passet.
 
När en timme hade gått dröp jag av svett, jag kände dessutom att jag inte hade några krafter kvar, jag började "vobbla", kunde inte hålla positionering rätt och då avslutade jag passet.
 
Det är ganska skönt att gå upp mycket tidigare än man behöver. Jag går upp 8 och börjar inte jobba förrän 12, hade jag inte tränat hade jag kunnat ligga och gona mig till 10, men å andra sidan utnyttjar man mer av dagen, annars känns det som man kliver upp ur sängen, går till jobbet och åker hem och lägger sig, eftersom man slutar så sent.
 
Förövrigt är jag jättesugen på fräscha vårnaglar, jag funderar starkt på att gå och fixa dem innan jobbet imorgon, finns en nagelsalong precis bredvid gymmet nämligen. Blir korta och lättskötta denna gången.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback