Fredagsstädning och träningstips.

Tjosan i trosan. Då var det äntligen klart.
Före:
 
Efter: 
 
Nu var ju detta bara mitt rum, jag drog över hela lägenheten för jag ville att det skulle vara snyggt och fräsch till pappa och plastmor kommer hem från Thailand imorgon.
 
Nu ska jag bara hoppa in i duschen sedan kan fredagsmyset börja!
 
Träningstipset då? Jo, jag vill börja med att säga att jag inte anser mig vara något självutnämnd träningsexpert med hybris då jag fortfarande är i uppstarten, däremot kan jag ge tips utifrån ett rookieperspektiv och det kan behövas ibland eftersom de flesta erfarna ibland verkar ha glömt bort.
 
Ett tips, vad gäller kontinuiteten i träningen är som jag tidigare sa - bestäm dagar och helst mer detaljerat - när under dagen du ska träna exakt. Före eller efter jobbet?
Försök passa in det så att det blir så smidigt och okonstlat som möjligt, kanske en stund innan du åker hem från jobbet så att du inte hinner sjunka ner i en skön soffa för då blir det jobbigare.
 
Lunchen kan även vara ett tillfälle att klämma in träning om man känner att man inte har tid någon annan gång under dagen.
 
Ytterligare ett tips är att inte "ge upp" om planerna skiter sig för den dagen du tänkt träna, då är det bara att lägga om det passet till en annan dag och återigen, vara specifik med när under dagen man ska göra det.
Så länge man håller sig till de antal dagar i veckan man tänkt göra det så är det lugnt.
 
En annan sak som kan vara bra är att försöka att alltid ha med sig träningskläderna, vilket fungerar utmärkt om man har bil, lite jobbigare om man tar sig fram kommunalt.
 
Som denna veckan skulle jag tränat både idag och igår men tiden räckte helt enkelt inte till, då gör jag det helt enkelt under helgen istället, simple as that.
 
Hoppas ni får en fantastisk helg!

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback