Avbrott i träningen igen?

Nu är jag så sjukt deppad ärligt talat.
Imorse vaknade jag med en värk som strålade från nacken ut till höger skulderblad.
 
I takt med att dagen gick har värken bara blivit värre och värre och värre. Just nu klarar jag knappt av att vrida nacken åt höger och varje andetag är smärtsamt.
 
Jag mailade min PT direkt och frågade hur jag skulle göra med träningen, vi ska avvakta och se hur det känns imorgon, då är det ändå min vilodag, men han var tveksam till att jag skulle fortsätta styrketräningen tills vi vet vad det faktiskt beror på. Om det är en skada i muskeln kan det bli så otroligt mycket värre om man bara kör på.
 
Just nu kommer jag åtminstone fortsätta med konditionsträningen, som jag ju gjorde idag på lunchen, men om inte värken blir bättre väldigt snart kommer jag få avbryta träningen igen.
 
Jag vill inte avbryta träningen, vill vill vill inte! Det är kämpigt nog som det är att få in en fungerande rutin och nu har jag äntligen hittat den.
 
Det känns ungefär som att jag har massiv nackspärr i skulderbladet, fy fan.
Håll tummarna för mig är ni gulliga.
 
 

Kommentarer
Caroline

Faan vad segt, hoppas att det går över fort :( vilket gym äre du tränar på? puss!!

2013-01-29 @ 20:35:14

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback