Första träningsveckan snart avklarad.

Imorgon kommer jag ha avverkat denna veckas sammanhängande träningsschema. 
Jag har tränat sedan i början på december, men inte helt på egen hand och sedan kom sjukdomar och annat emellan, men nu har jag alltså tränat en hel vecka på eget schema och utan avbrott.
 
Den största utmaningen med träning, enligt mig, är att pussla in den i vardagen på ett sätt så att den passar in utan att krävas alltför mycket krångel. Meningen med träningen är inte att jag ska bli fit till sommaren eller liknande, meningen är faktiskt att jag ska träna livet ut, då krävs det att man hittar en bra vardagsrytm.
 
Min första farhåga var "men hur ska jag ha tid?", men vid närmare eftertanke insåg jag att många timmar om dagen ägnade jag åt att göra ingenting. Exempelvis när man kommer hem från jobbet äter man och sitter sedan och degar framför datorn till det är läggdags.
 
Jobbar man kväll sover man så länge det bara går, äter frukost och åker till jobbet. Dessa timmar kan man effektivt utnyttja till träningen och man märker ganska snart att det faktiskt inte är så jobbigt eller svårt att passa in det vardagen.
 
Visst är det jobbigt som fan, det ska träning vara, men det är otroligt vilka framsteg man gör på så kort tid och hur bra man faktiskt mår av det.
Det pratas mycket om motivation, men sanningen är den att man inte alltid är så jävla motiverad till att gå till gymmet, då finns det bara en sak att göra - ta på sig träningskläderna och bara gå dit, så gör man det.
 
Känslan efteråt är fantastisk, men som sagt, att hålla igång det är den stora utmaningen, mer än själva träningen.
Men träskalle som jag har samt en fantastisk PT är jag övertygad om att det kommer gå!

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback