Rolig mammablogg

Om ni vill ha en blogg att läsa tycker jag ni ska kika in hos Jennifer - den typ enda roliga mammabloggen som finns i omlopp i cybervärlden. Hon skriver väldigt ärligt och avslappnat om vardagslivet med hennes man och deras lilla groda.
 
En av mina värsta mardrömmar när jag väl bli mamma är att jag ska förlora min humor, det är typ den som håller mig flytande här i livet.
Kommer jag inte kunna asgarva åt crappigt gjorda dubbingar längre? Kommer jag gå omkring och fräsa åt ungar och karl?
 
När jag läser bloggar och på forum får jag intrycket att många kvinnor blir dead serious i samma stund som de blir mödrar. Okej, jag förstår, det krävs ett visst mått av allvar i den nya rollen, oro för den lilla i kombination med sömnbrist kanske inte gör en till årets roligaste person, men ändå, tappar man sin personlighet eller var dessa lika torra och tråkiga innan de fick ungar?
 
Kommer jag också bli en nervig morsa som inte låter någon ta i mitt barn om de inte har decinficerats från topp till tå?
Jag hoppas verkligen inte det, jag hoppas att min egen mor, som varit en sånhär "men vafan, låt ungarna klättra i containern"-mamma, kommer att ruska om mig och säga åt mig att skärpa mig om jag blir sådan.
 
Hon är min förebild på sätt och vis. Mina lite vildare storasyskon klättrade på lekhustak, dök ner i containrar med mera och mamma lät dem hållas. Gjorde de illa sig plåstrade hon om, självklart var hon säkerligen lika orolig som alla andra mödrar men både hon och pappa såg inte livsfaror i allt utan snarare utrymme för lärdom och upptäckslusta.
 
Den ständiga oron och att vilja sina barn det bästa är helt naturlig och det är väl kanske lite väl kaxigt av mig att sitta och uttala mig och saker jag ännu inte har en aning om, men jag hoppas och tror att jag kommer bli en laid back mamma och aldrig en hysterisk bitterfitta.
 
I så fall vill jag att någon ruskar om mig rejält. Och visar mig "Ugglor i Mossen".

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback