Apor, kultur och hufvudstaden

Man skulle vid en första anblick kunna tro att jag på grund av min sävlighet är väldigt lugn och sansad i alla situationer.
Detta stämmer emellertid inte. Jag föddes med nerverna utanpå kroppen. Eller nej, det gjorde jag inte, det är en mindre önskvärd egenskap jag utvecklade med åren.

Jag blir lätt nervös och helt stirrig, en inte alltför positiv egenskap när det kommer till till exempel körning.
När kraven är låga kör jag som en gudinna, så fort jag känner krav (endast sådana jag sätter på mig själv) kör jag som ett rövhål.

Vi får se hur det går imorgon, håller jag mina nerver i schack klarar jag det. Det vet jag.

Egentligen hade jag tänkt skriva ett allvarligt inlägg med jag orkar faktiskt inte idag.
Det får bli ett leffe inlägg med lite ointressant information om mina förehavanden.
Imorgon:
Uppkörning, Carros 20-års fest (jag har köpt världens bästa present, höhö)

Igår var jag förövrigt och shoppade. Nu vet jag att alla som läser fullkomligt dör av intresseöverbelastning men ni får fan lugna er!

Det blev lite turboshopping för mig, bland annat röda skinnhandskar, så jävla classy!
Men roligast av allt var ändå att shoppa med pappa. Jag och biträdet på dressmann fick agera smakråd och det blev faktiskt riktigt bra i slutändan, jag kommer inte ens ihåg när jag shoppade med pappa sist.
Om jag ens gjort det, åt honom alltså.

Nästa vecka kommer pälskling och då ska han visas upp och godkännas av familjen (eller är det kanske han som ska godkänna min nutjob familj?).

När man har ny partner blir det lite apa-i-bur-varning, alla vill titta och peta
"Hur ser han ut? Får jag se'n? Är det en hane eller en hona?"


"Vi kanske inte ska störa nu..."

Sedan tänkte jag visa honom Hufvudstaden lite också, men jag vet inte riktigt vad som är värt att visa.
Tips någon?
Plattan är ju oerhört fult (jag tänkte i och för sig att emo-trappan skulle vara kul men en sådan har dem i Göteborg också)
Gamla stan kryllar visserligen av kineser den här tiden på året (inget emot dessa men det är jobbigt att armbåga sig fram mellan alla kameror)

Dessa sevärdheter tycker i alla fall jag är givna för en Stockholms sightseeing:

Kultur/Musik:


Religionskunskap:


Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback