Fylla år = anarki.

Jag älskar att fylla år av två anledningar.
 
1. Man samlar ihop alla man älskar i en enda stor mysig klump och ha kul.
2. Man får leva i anarki för en dag, allting kan skyllas på "att man fyller år".
 
"Fast man får faktiskt inte slicka på godisen och lägga ner den i påsen igen"
"Men jag fyller år!"
 
"Du kommer inte in här ikväll, du kan ju inte ens uttala ditt eget namn"
"Mnjahfllråår"
"Okej då, gå in du".
 
Den enda bilden uppladdad hittils, det kommer fler men pappa tog kamera och fru och begav sig ner
till landstället en vecka.
 
Min födelsedag blev helt perfekt. Själva dagen spenderades på Nyfiken Gul, ett riktigt toppenställe ägt av ett par. Serveringspersonalen var super och jag fick t.o.m en bakelse med ljus i av dem.
 
Efter det gick jag, bror, syster, moster och plastsyster till Trädgårn och sedan körde vi hårt resten av kvällen på lite olika ställen. Allt gick bra tills Rebecka bad bartenderna att "hitta på något kul" till mig.
 
In kommer han med en bricka med 2 shottar, ett coctailglas med något i samt ett glas med sprit i.
"När jag säger drick så måste du dricka, så mycket du bara kan" säger han och räcker mig två sugrör.
"Och skulle jag vara du skulle jag nog inte dricka mer ikväll efter det här".
 
Han tuttar eld på spriten i glaset, häller ner shotsen i coctailglaset och så i med den brinnande spriten
"DRICK!" och jag dricker denna vedervärdiga sörja för glatta livet, jag klarade lite mer än halva innan jag kände hur det brann i maggropen och spyan inte var långt borta.
 
"Om vakterna kastar ut mig sen kan du väl snälla be dem att ta i mig försiktigt, jag fyller ju ändå år"
"Du blir inte utkastad, detta är på mitt ansvar", woop woop, uppbackad av en bartender? Hur ofta händer det?
 
Fyllan kom som en käftsmäll, men jag fick ingen snefylla eller blev konstig, jag blev bara väldigt, väldigt glad och hade vissa svårigheter med balans och koordination.
 
Jag kan förövrigt meddela att mitt bakistrick som jag så naivt trodde var idiotsäkert dessvärre inte fungerande.
Jag gjorde så att förutom att ta resorb innan jag gick och la mig så tog jag två stycken under kvällens gång.
Baksmälla beror som ni kanske vet på extremt uttorkning, och att få i sig den mängd vatten man förlorar är svårt eftersom man måste hinka i sig litervis.
 
Resorbkuren gav inget resultat, jag var fruktansvärt bakis och lidande som vanligt.
Slutsats: Min lever fungerar ej. Seriöst. Jag får acceptera att för att festa så måste jag ta en tripp ner till hinhålet dagen efter. Eller vara nykter, men hur kul är det att vara nykter och vettig bland en massa fyllon? Tack men nej tack.
 
Slutet på detta inlägg vill jag tillägna alla som har;
- Grattat mig, tack tack, blir så glad när man vet att man är tänkt på!
- Firat med mig, världens bästa present, och min födelsedag, både lördagen och söndagen blev helt fantastiska!
- Alla presenter, jag förväntade mig inget alls egentligen men fick massvis med genomtänkta, roliga, fina presenter, tack för att ni tänkt på mig och lagt ner er tid och energi på mig.
 
Det låter som ett tacktal för Grammy galan men faktum är att jag blir väldigt rörd av allt fint människor runt om mig gör för just mig.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback