Renovering in progress

Nu glömde jag före-bilden men för er som inte vet hur det såg ut var väggarna gråmelerade och rummet fungerade mest som ett förrådsutrymme för alla saker som pappa och hans fru inte riktigt visste var de skulle lägga.

Nu är väggarna alltså i en vit, faktiskt spännande ton.
Hur en vit ton kan vara spännande är svårt att förklara, men det liksom händer lite med den beroende på vilket ljus det är.

På lördag kommer John hit och lägger klick-golvet som kommer att vara vitlaserat.
Det märks att man börjar bli äldre när man blir exhalterad över ett par gardiner, dessa hittade jag på rusta av alla ställen och passade urbra in i rummet!



Problemet som kvarstår är nu bara hur i hela världen jag ska få in alla möbler i rummet, det sätter geniknölarna i arbete.
Som om inte det jag ska hålla reda på just nu är nog för min hjärna.

Dagens I-landsproblem: Jag har nu målat ca 4-5 lager nagellack ovanpå varandra (olika färger)
Vadan detta? Bomullspadsen är slut (nej, det fungerar inte lika bra med hushållspapper, det är ungefär lika sant som att det är lätt att måla väggarna själv)

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback