Dagens skönhetstips

Jag drar mig för att komma med pekpinnar om hur andra människor ska se ut. Huruvida man rakar benen/armhålorna, sminkar sig etc.

Men det finns tre saker jag tycker ser väldigt ovårdat och snudd på äckligt ut.
1) Folk som har långa, ofilade, ojämna naglar.
En nagel är jättelång, en annan halvkort och alldeles trubbig, oftast pekfingernaglarna är avbrutna.
Yuck! Jag ryggar faktiskt undan för händer som ser ut så, speciellt eftersom nageltipparna ofta är gulaktiga (även hos de som inte röker, få har vita tippar)

I så fall är nagelbitare 100 gånger bättre, ett råd;
Klipp ner skiten eller fila dem jämna och måla dem!

2) Avskavt nagellack, även här ligger nagelbitarna (utan avskavt nagellack) i framkant. Jag anser det vara bra mycket fräschare med en nerbiten knappt synlig nagel än en med avskavt gammalt lack på.
Tips;
Ta bort med remover, måla om eller måla över. Allt är bättre än avskavt!

3) Ögonbryn som har letat sig ut över hela ansiktet
Ens kroppsbehåring är en personlig sak, och att ha buskiga ögonbryn är det inget fel på. Men om dessa växt ihop alternativt letat sig ut på ställen i ansiktet där det knappt kan klassas som ögonbryn längre - fram med lilla pincilinciletten och plocka bort.

Och så ett sista tips till alla er som faktiskt gillar att sminka er, om ni har ljusa ögonbryn, fyll i dessa!
Det ser väldigt mysko ut med markerade ögonfransar och ögonskugga när ögonbrynen är helt vita och icke synbara.

Det är faktiskt (enligt mig) snyggare att fylla i ögonbrynen och skita i mascaran än att till exempel göra tvärtom.
Tack och hej.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback