I valet och kvalet

Jag vet inte hur jag ska gå vidare med mitt körkort. Seriöst nu.

Det värsta är att nästa tid är i december vilket innebär att jag kommer få köra i mörker och att ännu ett moment tillkommer, att hålla reda på helljus, halvljus etc (som om man inte hade nog)

De valalternativ jag står inför är att
1) Boka in en körlektion där jag övningskör med min pappa och min brorsa i bilen så de vet vad jag ska träna på, samt några lektioner för mörkerkörning etc.

Fördelar: Jag behöver inte åka iväg och därmed ta ledigt från jobbet etc
Nackdelar: Noll kontinuitet, svårare att köra upp i Stockholm


2) Att helt enkelt åka tillbaka till Halmstad, ta en vecka där och sedan köra upp där.
Fördelar: Kontinuitet, världens bästa körlärare och bra vägledning
Nackdelar: Väldigt kostsamt, dessutom måste jag ta ledigt från jobbet och åka iväg.

Vad gör man?


Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback