Mitt första PT-pass.

Klockan 9 imorse kickade vi igång med inledningsövningarna, det var egentligen bara för att se vilka svagheter jag har och hur vi lägga upp träningsprogrammet.
 
Det visade sig att min styrka är att jag är böjlig, resten låg i princip på minus, men det var väldigt annorlunda att träna med någon som stod bredvid och instruerade exakt hur varje moment skulle göras och att man kunde fråga om allt och inget.
 
Folk frågar hur mycket det kostar att gå hos en PT, och svaret är: det är dyrt. Eftersom jag inte har några övriga fritidsintressen ser jag det som en investering och något jag faktiskt kan unna mig.
 
Jag har en del kroppsliga skavanker såsom sned rygg etc och en felaktig träning kan paja min rygg. Låter jag bara min kropp förfalla kommer jag i alla fall få lägga dyra pengar på rehabilitering i framtiden.
Man går ju inte hos en PT flera gånger i veckan i all framtid, utan tillfällena blir färre och färre ju längre man kommer. Till slut behöver man bara något enstaka pass för uppföljning.
 
Torsdag klockan 8 är det dags igen, jag hade inte en chans att värja mig innan han petade in tiden i sin iPad vilket jag är otroligt glad över.
Jag har fått veta att det kommer göra ont och vara förjävligt jobbigt, men det ska också bli otroligt kul att se hur jag utvecklas.
 
Det var förövrigt ganska kul när vi diskuterade saker som jag ville jobba på.
Jag: "Joo.. jag skulle vilja fixa till underarmarna"
Han: "Underarmarna?"
Jag: "Ja alltså... Gäddhänget"
Han: "Jaaaha" och så skrev han med stora bokstäver "gäddhäng" på min profil, nu låter det som att jag har värsta sladderarmarna men så är alltså inte fallet.
 
Nu har jag tjatat klart om min träning, hoppas ni får en fantastisk tisdag.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback