Gammal på riktigt.

Jaha, då är man officiellt gammal.
Igår gick jag för första gången i mitt liv ner och bad en granne sänka musiken.

Jag har själv alltid haft väldigt tålmodiga grannar som trots långdragna fjortisfester aldrig höjt ett ögonbryn. Jag brukar själv vara väldigt tillåtande och låta folk hållas bäst de vill.
Det får man ju tillbaka när man själv väl vill ha fest.

Men igår travade jag ner till grannens 15-åriga dotter som tar tillfället i akt så fort pappan är ur lägenheten (precis som man själv gjorde i den åldern) och frågade lite försynt om de kunde sänka musiken lite.
Det var någon form av tjejmiddag som toppades med lite housedunk och jag som skulle upp 04:30 njöt inte precis av musiken.

Det var givetvis inga problem, men fy vad gammal och tråkig jag kände mig när jag sedan gick upp.
Det tog verkligen emot, nu är jag där, nu har jag klagat på hög musik for the very first time.

I går tog jag en liten shoppingtur och blev kär i en topp. Ni vet när man ser ett plagg på klädhängaren och vet att man inte kommer gå därifrån utan den.
Det var en söt benvit spetstunika i Anna-stuk, jag tänkte på henne när jag köpte den.

Helgen ska spenderas, först med fredagsmys, sedan blir det kaffehinkande med Elin på lördag samt lite bak för på söndag har jag arrangerat en fika hos oss för far-och morföräldrar, som ju turligt nog tycker om varandra väldigt mycket.
Ja, ni hör ju själva, fredagsmys, kaffe, bak och fika. Det är så jag spenderar min helg.

Jag är verkligen gammal nu.
Fast å andra sidan sparar jag pengar som jag kommer ha till min långresa istället för utekvällar.
Och så får jag stanna inne i värmen.

21 eller 81?

Dagens LULZ: Jag drömde att någon kommenterade "Ta bort den där fula headern!" på min blogg.
Sign?

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback