Och där gick luften ur.

Fredagar för mig har alltid varit göra-ingenting-dagar.

Vissa är helt taggade för fest men själv brukar jag kämpa med att hålla ögonen öppna på fredagkvällarna, där det som all ånga man hållit uppe under veckan pyser ur en och man ligger där på soffan som en skrynklig, urblåst ballong.

Idag bestämde jag mig för att vara hemma, känns som jag varit borta större delen av veckan och jag kände för lite qualitytime med min farsgubbe.

Pappa hade köpt något svindyrt kött från en köttbod med eget slakteri. Jag har aldrig ätit så gott kött. Vi passade på medan solen och värmen tittade fram. Nu sitter alla i soffan helt döda och om ett litet tag blir det jordgubbar och glass.

Älskade pappsen vid grillen


Om nom

Jag fick handha en extra arbetsuppgift under veckan som krävde extra mycket tankeverksamhet. Det tillsammans med väldigt tidiga tider gör att jag just nu känner att om mitt bakhuvud snuddar soffkuddarna kommer jag somna och inte vakna förrän imorgon.

Men nu är det fredag och imorgon får jag sova ut. Fy fan vad skönt, önskar er en lika skön fredag som min.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback