Jag blir inte lyckligare av en take-away-latte.

Varför mår unga tjejer idag så dåligt?

Jag vet varför - för att de läser cosmos idiotiska råd på hur man mår bättre.
Igår låg jag och Anna på stranden tillsammans med hennes familj, hon hade köpt med sig vad hon uttryckte var hennes "hat-kärlek-tidning", Cosmopolitan. Och jag förstår varför.

Där fanns nämligen en lista på vad man kunde göra om man som tjej mådde dåligt eller hade dålig självkänsla. Råden var bland annat;
- Unna dig en take-away-latte, kära HJÄRTANES, jag häller i mig nybryggt kaffe varje dag på jobbet, varför skulle en sketen take-away-latte ta bort min ångest? Och UNNA sig? De flesta av oss dricker kaffe varje dag, det är inte gräddtårta vi pratar om.

- Måla läpparna röda, jag vet inte ens i vilken ände jag ska börja, men jag lovar och svär att om jag ligger i sängen och gråter kan jag sätta min högra hand på att ångesten inte kommer lätta om jag ser ut som min hjälplärare i mellanstadiet.

Vad är detta för skitråd? Och allting ska vara så äckligt tjejigt också, det skulle aldrig stå "Häv i dig 5 bira, gå till Broder Tuck och slå någon på käften", Nej, vi ska unna oss en latte, raka benen eller kleta på oss läppstift.

Inte konstigt att tjejer mår dåligt, de får de sämsta jävla råden som står att finna, om man mår dåligt - gå till en psykolog eller samtalsterapeut, alternativt öva upp din självkänsla.
Och för guds skull, följ inte råden i fjantiga chic-flic-tidningar, du kommer bli grymt besviken.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback