Saken är den.

...Att jag inte orkar bli sjuk. Börjar känna mig lite mosig och lite diffusa känningar i halsen. Det blir träningsvila och vitaminer idag, jag kommer ändå hinna med 4 gånger denna veckan om jag inte blir sämre.
 
Om man frågar efter tips till att stoppa förkylning kommer alltid förslaget "te och honung" upp. Varför skulle te med en klick honung i stoppa en begynnande infektion i kroppen eller helt magiskt rusta upp hela imunförsvaret på bara någon timme?
 
Jag tror mer att det känns bra att dricka det, men så värst stor effekt på förkylningen tror jag inte att det har. Det mesta handlar ju om att förebygga och när man väl har blivit sjuk är det bara att bli vän med snorpappret och vänta ut skiten.
 
Jag avskyr nog inte mest att vara sjuk i sig utan mer tiden innan och efter. Innan när man känner på sig att skiten är på väg, man mår tillräckligt bra för att göra det man ska men man mår ändå tillräckligt dåligt för att tycka att det är jobbigt.
Efter, när man fortsätter snyta ut 35kg snor trots att man blev "frisk" för tre veckor sedan.
 
Dock ska man inte måla fan på väggen, det blir nog bra. Faktum är att jag denna vintern varit ovanligt frisk mot vad jag brukar och det är jag väldigt tacksam för.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback