Att få göra ingenting.

Det är ju kanske lite mer intressant att kunna rabbla upp 58 saker man har gjort en helg, men ibland kan jag tycka att man verkligen behöver göra ingenting.
För det är så sällan man gör det, nästan alltid gör man någonting.
 
Om man inte jobbar så gör man något annat nödvändigt, tvättar, städar, handlar, eller så gör man något kul som är med en vän eller går på bio.
Men när gör man ingenting?
 
Ibland kan jag känna att jag alltid är på väg någonstans. Till jobbet, till gymmet, till mamma och så vidare.
Då kan det vara skönt att inte vara på väg någonstans och inte behöva ha ångest för detta.
"Åh nej jag är ledig, jag borde vara kulturell och gå på trettioelva museum" eller "det är ju helg och här ligger jag kvar i mjukisbrallorna, jag måste fånga dagen", nej, man kan faktiskt fånga dagen ibland genom att ligga kvar precis där man är och bara njuta av det.
 
"Borde" är ett ord som förföljer oss dygnets alla vakna timmar i alla fall, så då och då tycker jag man har all rätt att faktiskt skita i det och bara göra exakt det man har lust med, vilket ibland faktiskt är, just det - ingenting.
 
Här har ni en som kan.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback