Finaste kärleksförklaringen på radio ever!

Trots köer och snöelände satt jag faktiskt och log hela vägen till jobbet idag.
 
Anledningen var Mix Megapols morgonprogram och handlade om bröllop och giftermål.
Det ringde in en tjej som berättade om hennes killes frieri.
 
Jag hörde inte från början, men där historien tog vid hade en främmande man kommit och levererat en stor bukett blommor till hennes dörr, på kortet som följde med stod det något i stil med "åk till (ett ställe som var väldigt speciellt för dem två, dit de tydligen hade åkt som nykära".
 
I samband med detta kom hennes svärmor över och sa "Jag tar barnen, åk iväg nu!". Så hon tog bilen till stället, dom låg lite mitt ute i ingenstans. Där hade hennes kille satt upp ett partytält där han lagt in röda mattor, tänt ljus och lagt fram fat med "lite konstig mat" som hon uttryckte det, bland annat ölkorv och physalisfrukter.
 
Sedan gick han ner på knä och friade.
Men bölhistorien slutar inte här - när de på Mix Megapol frågade om de hade gift sig ännu sa tjejen att de hade de inte gjort. De hade fått ett till barn och renoverat upp huset så det hade inte blivit av än.
Tjejen kastade iväg ett, som de kallade det - tillbaka-kaka-frieri till sin kille.
 
"Men då måste vi ju få tag på Per-Johan och höra vad han har att säga!" sa de exalterat. Det blev reklampaus och nyheter och när programmet var igång igen hade de fått tag på honom.
Han var alldeles rörd till tårar och svarade "Ja ja JA" på tillbaka-kaka-frieriet "Jag vill inget hellre än att gifta mig med Johanna! Har ni henne på tråden?" sa han. Det hade de inte just då, "Jag hoppas att hon här detta", sedan sa han, med gråt i rösten hur mycket han älskade henne och hur gärna han ville att de skulle gifta sig och lovade att överträffa sitt fina och påhittiga frieri.
 
Därefter kopplades tjejen in på tråden, hon sa inget - hon bara grät. Hon grät, mannen grät, alla på Mix Megapol grät. Det var så otroligt fint, han hörde hur de pratade med varandra vilken otrolig kärlek de hade till varandra.
 
"Snälla sätt på en hårdrockslåt" sa Anders Timell efter de hade lagt på. Men istället körde de "Time of my Life" och när jag sedan zappade över till Lugna Favoriter och då var det naturligtvis Daniel Lemma med "If I used to love you".
 
Gissa vem som grät en skvätt i bilen.
"The greatest thing you'll ever learn is to love - and to be loved in return"

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback