Helgslut och träningsmotivation.

Då var den underbara helgen över.
 
Fick ett sms från min chef idag om att det är klass 1 varning imorgon och beräknas komma 10-15cm nysnö. Det är ju så man kan hålla sig för skratt.
Jag längtar så otroligt mycket tills jag kan köra hem från jobbet i dagsljus och glida runt i skinnjacka, solglasögon och converse. Nu är det inte så långt tid kvar ändå, det gäller bara att stå ut tills dess och hoppas på en fantastisk sommar.
 
Imorgon börjar träningen igen.
Det är inte konstigt att folk inte orkar hålla träningen uppe med tanke på att allt som skrivs om träning på sociala medier bara är hurtfriska inlägg om hur skönt det är och vad bra man mår.
Visst mår man bra, men fan vad kämpigt det är i början och vissa dagar står motivationen på minus. Helst vill man bara åka raka vägen hem från jobbet men man måste stanna till vid gymmet en timme och träna.
 
Det är fruktansvärt jobbigt i början, jag tycker fortfarande att det är jobbigt att göra mina övningar trots att jag nu hållt igång mer eller mindre i två månader.
Dessutom tar det tid innan man ser och märker resultaten mer markant och jag kan tänka mig att det är ännu en sak som gör att folk lägger av med träningen.
 
"När kommer magrutorna egentligen?" frågade jag min kille en dag, halvt på skämt, halvt på allvar (jag har inte som mål att få sexpack direkt) han garvade bara och förklarade att man då också måste ha en strikt kosthållning om man ska uppnå det.
 
För min del måste jag ha en strikt veckoplanering och välja ut vilka dagar jag ska göra vad och när.
Helst tränar jag innan jobbet men nu när jag börjar tidigt blir jag tvungen att ta det efter jobbet trots att jag avskyr när gymmet är knökfullt.
 
Det jobbigaste är att få in rutinerna, att göra träningen till en naturlig del av vardagen och släpa sig till gymmet när man egentligen inte vill.
Ibland är det bara "att göra" och så småningom blir träningen både lättare och roligare säger alla som är inbitna gymbesökare.
 
Mitt tips är dock - ta ett gym som är nära antingen hem eller arbetsplats, helst en gymkedja som är hyfsat nära båda. Det är guld värt! När motivationen är som lägst är det viktigt att det är så smidigt som möjligt.

Kommentarer

Namn Kom ihåg mig?

Mailadress

Bloggadress


Trackback